Finanse firmowe

Zanim dojdzie do wykreślenia spółki z rejestru przedsiębiorców, trzeba przeprowadzić szereg czynności, które uregulują trwające stosunki gospodarcze i które umożliwią usunięcie przedsiębiorstwa spółki. Otwarcie likwidacji spółki następuje z dniem powzięcia przez walne zgromadzenie uchwały o rozwiązaniu spółki. W takiej sytuacji kompetencje organów spółki przejmują likwidatorzy spółki.
Reprezentacja w spółce likwidowanej pozostaje bez zmian a jej likwidatorami jeżeli tak postanowi zgromadzenie wspólników mogą być dotychczasowi członkowie zarządu spółki.
Wejście spółki w fazę likwidacji wiąże się z obowiązkiem zgłoszenia tego faktu przez likwidatorów do KRS w terminie 7 dni od dnia otwarcia likwidacji.
Wniosek do KRS można złożyć na portalu PDI link tutaj >>
Wpis do KRS o otwarciu likwidacji podlega opłacie sądowej w kwocie 250 zł. Dodatkowo należy zamieścić ogłoszenie o rozwiązaniu spółki i otwarciu likwidacji w Monitorze Sądowym
i Gospodarczym należy zapłacić 100 zł jak również dodatkowo płatne głoszenie o wezwaniu wierzycieli.
Likwidatorzy niezwłocznie po otwarciu likwidacji muszą sporządzić bilans likwidacyjny spółki wykazując w nim wszystkie składniki majątku, które można sprzedać.
Następnie przystępują oni do czynności likwidacyjnych mających na celu ściągnięcie wierzytelności, spłatę zobowiązań oraz upłynnienie majątku spółki.
Po zakończeniu tych czynności należy sporządzić bilans likwidacyjny, czyli sprawozdanie finansowe na dzień poprzedzający podział pomiędzy wspólników majątku pozostałego po zaspokojeniu wierzycieli, jak również złożyć wniosek o wykreślenie spółki z KRS. Koszt 300 zł plus ogłoszenie w Monitorze Polskim w kwocie 100 zł.

Po stwierdzeniu, że likwidacja została prawidłowo ukończona sąd rejestrowy wydaje postanowienie o wykreśleniu spółki z rejestru. Na zakończenie likwidacji spółki pozostaje jeszcze spełnienie obowiązków wobec US, ZUS, GUS.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *