Bez kategorii

Jeśli Bank, Towarzystwo Ubezpieczeń lub inny podmiot rynku finansowego odrzucił  Twoją reklamację a chcesz  walczyć dalej o swoje prawa to możesz złożyć wniosek o przeprowadzenie postępowania interwencyjnego przez Rzecznika Finansowego.

Jak wygląda i ile trwa postępowanie interwencyjne?

Postępowanie interwencyjne trwa najczęściej od 3 do 12 miesięcy. W ramach postępowania interwencyjnego eksperci przygotowują argumentację, która ma na celu przekonanie instytucji finansowej do zmiany stanowiska. Rzecznik Finansowy nie ma jednak możliwości wydania decyzji wiążącej podmiot rynku finansowego. Działania interwencyjne podejmowane są tylko wtedy, gdy złożyłeś reklamację do podmiotu rynku finansowego i została ona odrzucona lub nie uwzględniono Twoich roszczeń w całości.

W takiej sytuacji przygotowywane jest tzw. pismo kończące zawierające argumenty, które mogą Ci się przydać przy podejmowaniu decyzji co do dalszych działań. Możesz zdecydować o ugodowym rozwiązania sporu w postępowaniu polubownym przy Rzeczniku Finansowym lub w postępowaniu cywilnym przed sądem powszechnym. Wniosek o interwencję mogą złożyć jedynie osobom fizyczne zarówno prowadzące jak i nieprowadzące działalności gospodarczej.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *