Bez kategorii

Steve Jobs dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Apple i Pixar był bez wątpienia jednym z największych ludzi sukcesu. Kiedy miał 23 lata jego majątek wart był ponad milion dolarów, gdy miał 24 lata ponad 10 milionów, a w wieku 25 lat było to już ponad 100 milionów dolarów. Ale jak zawsze twierdził, to się dla niego nie liczyło, ponieważ nigdy nie robił tego dla pieniędzy.

Steave Jobs w swoim życiu kierował się siedmioma zasadami.

Zasada 1: „Rób to, co kochasz”.
Steve Jobs przez całe życie szedł za głosem serca i właśnie to, jak twierdzi, stanowiło klucz do jego sukcesu.

Zasada 2: „Odciśnij ślad we wszechświecie”.
Jobs przyciągał podobnie myślących ludzi, którzy podzielali jego wizję i pomagali przekształcić jego pomysły w  innowacje zmieniające świat. Pasja napędza rakietę Apple’a, a wizja Jobsa wyznacza kierunek jej lotu.

Zasada 3: „Uruchom swój mózg”.
Nie ma innowacyjności bez kreatywności, a dla Steve’a Jobsa kreatywność polegała na tworzeniu powiązań. Jego zdaniem bogactwo doświadczeń życiowych pozwala lepiej zrozumieć ludzkie potrzeby i dążenia.

Zasada 4: „Sprzedawaj marzenia, nie produkty”.
Dla Jobsa ludzie kupujący produkty Apple’a nie byli „konsumentami”, ale osobami mającymi marzenia, nadzieje i ambicje. Jobs tworzył produkty, które pomogą im te marzenia spełnić.

Zasada 5: „Powiedz tysiącu rzeczom ,,nie”.
Według Jobsa prostota stanowi szczyt wyrafinowania. Od projektów iPoda do iPhone’a, od opakowań produktów Apple’a do funkcjonalności firmowej strony internetowej – innowacyjność oznacza eliminowanie tego, co niepotrzebne, aby oddać głos temu, co niezbędne.

Zasada 6: „Twórz absolutnie niesamowite doznania”.
Jobs uczynił sklepy Apple’a złotym standardem w zakresie obsługi klienta. Stały się najlepszymi placówkami sprzedaży detalicznej na świecie dzięki prostym innowacjom, które każda firma może wprowadzić u siebie, aby wytworzyć głęboką, trwałą i opartą na emocjach więź z klientami.

Zasada 7: „Doprowadź przekaz do perfekcji”.
Jobs jako jeden z najwybitniejszych korporacyjnych gawędziarzy zmienia premiery nowych produktów w prawdziwą sztukę. Możesz mieć najlepszy pomysł na świecie, ale jeśli nie potrafisz zarazić nim innych, twoja innowacja się nie liczy.

Źródło: „Steve Jobs: sekrety innowacji”, Carmine Gallo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *